יום חמישי, 16 ביוני 2011

תלמידי אשדוד עולים לירושלים

במסגרת חזון העיר אשדוד לחינוך ערכי של הנוער, משקיע מינהל החינוך העירוני משאבים רבים ומוביל תוכניות ייחודיות, ערכיות וחינוכיות לפיתוח הזהות היהודית-לאומית בקרב תלמידיו. אחד הנושאים החשובים, עליהם שם המינהל דגש, הוא לקרב את ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל, לנוער.

על פי חזון זה פותחו בשנים האחרונות שתי תוכניות ייעודיות הפועלות במערכת החינוך העירונית:
   * עולים לירושלים "כחוליה בשרשרת הדורות" – תוכנית ייעודית לתלמידי כיתות ז'.
   * "בשבילי ירושלים" – תוכנית ייעודית לתלמידי כיתות ה'.

עולים לירושלים "כחוליה בשרשרת הדורות"
זו השנה הרביעית בה יוצאת לפועל התוכנית העירונית עולים לירושלים "כחוליה בשרשרת הדורות", במסגרתה עולים לירושלים כל תלמידי כיתות ז' מבתי הספר העל-יסודיים באשדוד ומתחברים לאווירה הקסומה של עיר הבירה ולהיסטוריה המרשימה בת 3,500 השנים.

במסגרת תוכנית הלימודים השנתית לומדים התלמידים בבתי הספר על ירושלים כבירת ישראל, על מוסדות השלטון ועל מעמדה של ירושלים בעולמו של היהודי.

מידי שנה, לקראת "יום ירושלים", עולים כ-2,200 תלמידים לירושלים ומשתתפים בסיורים לימודיים, בהנחיית מדריכים צעירים מאשדוד, באתרים נבחרים ברחבי עיר הבירה. שבסיומם מתכנסים כולם באתר מרכזי לטקס מרשים ועשיר בנוכחות ראש העיר.

בטקס מסכת החותכת כרונולוגית את תודעת הציונות הלאומית, בהשתתפות תלמידי אשדוד, ובו ארועים מרכזיים בהיסטוריה היהודית-ישראלית. ביציע מריעים תלמידים הלבושים בחולצות בצבעים שונים - לכל בית ספר חולצה בצבע זהה, מנופפים בדגלי מדינת ישראל ובדגלי בתי הספר ושרים ב'שירה בציבור' המונית' - דבר היוצר אווירה מלאה צבעים וססגוניות, מאחדת ומגבשת היוצרת עבור התלמידים חוויה ישראלית-לאומית חד פעמית ומרגשת.

"בשבילי ירושלים"
תוכנית "בשבילי ירושלים" קמה השנה בעקבות הצלחתה של תוכנית עולים לירושלים "כחוליה בשרשרת הדורות"    לתלמידי כיתות ז' באשדוד, ובמטרה להרחיב ולהעמיק את החינוך הערכי-חברתי ואת הזהות הישראלית גם עבור תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר.

תוכנית זו חלוצית וייעודית לתלמידי בתי הספר היסודיים, ופועלת בשיתוף מינהל החינוך העירוני, משרה"ח ומדרשת צוריאל. במסגרתה, בדומה לתוכנית "עולים לירושלים", לומדים התלמידים במהלך תוכנית הלימודים על ירושלים כבירת ישראל, ולקראת "יום ירושלים" - נוסעים כ- 2,200 תלמידים מכיתות ה' ומעל 400 מורים מלווים והורים לירושלים ומתכנסים בלטרון.

לאחר הטקס יוצאים התלמידים לסיורים באתרים מרכזיים בירושלים אותם מדריכים צעירים מאשדוד ומורים אשר עברו סיור והדרכה מוקדמת.

ירושלים, בירתה של מדינת ישראל, היא סמל ומרכז רוחני, דתי ולאומי של העם היהודי לדורותיו ולתפוצותיו. שימור זכר ירושלים בלבבותיהם של יהודי הגולה הם שהובילו להקמתה של מדינת ישראל ובה ירושלים כבירה ולסופן של כיסופים ותפילות בנות 2,000 שנים של יהודי התפוצות.

מערכת החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בצורך לקרב את ירושלים לנוער ובהטמעה של הערכים ההיסטוריים, הדתיים והלאומיים עליהן מושתתת עיר הבירה. המשכיות בפעולות חינוכיות כדוגמת "עולים לירושלים" ו"בשבילי ירושלים" המתווספים לתוכנית הלימוד השנתית בבתי הספר, היא זו שמאפשרת הטמעה מיטבית של ערכים אלו.

בברכה,
יהודה פרנקל
הממונה על החינוך באשדוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה