יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

מערכת החינוך באשדוד פותחת שנה – תשע"ב

היום צעדה מערכת החינוך באשדוד לשנת לימודים חדשה. 55,000 ילדי אשדוד עשו את צעדיהם בשערי מוסדות החינוך בעיר, וכ- 3,500 אנשי חינוך ערוכים ומוכנים היו שם לקבל את פניהם בברכה.

לקראת השנה החדשה השקיעה עיריית אשדוד כ- 380 מיליון ₪ לטובת החינוך בעיר (כ-10% יותר מהשנה הקודמת), ומשאבים רבים הוזרמו למוסדות החינוך - לעבודות בינוי, שיפוץ ופיתוח במוסדות החינוך, וכן לפיתוח מערכות פדגוגיות ותוכניות חינוכיות מגוונות.

בית ספר יסודי חדש ברובע י"ז נחנך היום בבוקר, ונותן מענה לתושבי השכונות הדרומיות בעיר. ובתחומי בית הספר מירון, פתחה את שעריה ישיבה תיכונית חדשה הנותנת מענה לציבור הדתי.
ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אישר את הקמתו של בית ספר חדש לאוטיסטים, ובנייתו של מרכז הצעירים "כיוונים" מתחילה השנה.

בחירתו של משרד החינוך בעיר אשדוד כעיר מדגימה מצוינות מדעית וטכנולוגית ברמה הארצית, מאפשרת לתלמידים ולצוותי ההוראה להיכנס לכיתות חכמות רבות מבעבר בהם תשתיות מתאימות, לוחות אלקטרונים, מחשבים ניידים ומעבדות מדעיות. בכיתות אלו מערכות מחשוב ואמצעי הדרכה מהתקדמים ביותר.

החינוך למעורבות חברתית, להתנדבות, לאיכות הסביבה ולקיימות ממשיך לתפוס חלק נכבד מתוכניות הלימוד, ומגמות בתחומי האמנות, התרבות והספורט יאפשרו לילדינו להתפתח בתחומים רבים ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם.

בפתיחתה של שנת הלימודים הנוכחית, אני בטוח כי מערכת החינוך העירונית תעשה את עבודתה בכישרון, בשותפות, בהשקעה ובמסירות המאפיינים אותה שנים רבות - ותצעיד את החינוך בעיר לשיאים נוספים.

אלברט איינשטיין אמר: "מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות – במחשבה ובמעשה – ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית." אם יורשה לי לומר, אצלנו היא לא 'צריכה' - באשדוד היא כבר כזו!

ברצוני לברך את התלמידים המתחילים את דרכם במערכת החינוך, את ההורים ואת העושים במלאכת החינוך בעיר.

שנת לימודים בטוחה, פורייה ומוצלחת.

יהודה פרנקל
הממונה על החינוך באשדוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה